سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخص لعنت کننده دشنام دهنده، طعنه زنِ به مؤمنان، بد زبانِ ناسزاگوی و گدایِ سِمِج را دشمنمی دارد . [امام باقر علیه السلام]
غازمله

شهرخوبم کردکوی

حلوای نوروز

باز نورور در حال اومدنه ومردم در حال تدارکات عیدند ؛

یکی از سنتای قدیمی کردکوی در استان گلستان

درست کردن حلوای مخصوص شهرمونه؛

 راستشو بخواین من خیلی دوسش دارمو میدونم

اگه شما هم یه بار اونو مزش کنین ازش خیلی خوشتون میاد 

 واسه اینکه بدونم این حلوارو چطور درستش درست میکنن؛

رفتم سراغ مادرم؛ راستشو بخواین 77سالشه

 ازون زناییه که آشپزیش خیلی خوبه؛

قدیما تو آشپزی مراسمای شادی بچه های فامیل نقش اصلی رو داشت

زیاد سرتونو درد نیارم؛ مش گلستان میگه «مادرمو میگم»ببخشید

 از قبل اسمشو نگفتم.حلواکردن باید بانیت پاک باشه

اول باید با وضو باشی بعد بانیت پاک و با مواد پاک و تمیز درست بشه؛

راستی نگفتم با چی درست میکننش؛ چیز زیادی نمیخواد:

روغن؛ گردو؛برنج؛آب؛شکر.البته کنجدم میتونی یه کمی توش بریزی

این موادوباهم تویه ظرف مخصوص مسی مخلوتش میکنن

بعدش با همزن مخصوصی که ما بهش میگیم

 لاک رم یا لاک رن بطور مرتب همش میزنند

کم کم بهش شکر اضافه میکنن.

اینو بهتون نگفتم که درست کردن حلوا زور و بازو و  

حوصله زیادی هم لازم داره

که جوونای امروزی زیاد سراغش نمیرن

چون باید ساعتها به پاش بشینی و همش بزنی ؛

هرچی بسشتر همش بزنی سیاهتر میشه و خوشمزه تر.

گفتم حلوای نوروز این حلوارو فقط تو عید نوروز درست نمی کنند

بلکه توعیدای دیگه مثل عید قربان ...وعزای نزدیکان هم پای حلوا میان میاد

خلاصه مثل خروسیه که هم در عزا سر میبرنش؛هم در عروسی!

اگه یه وقتی گذرتون تو شهرمون افتاد

میخواین از حلوای شهرمون سوغاتی ببرین مواظب باشین

از شیرینی فروشیهای مورد اطمیینان بخرین.

نگین نگفتی ها!



  • کلمات کلیدی :
  • محمدعلی مازندرانی ::: یکشنبه 87/12/18::: ساعت 5:20 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1

    بازدید دیروز: 1 کل بازدید :15108

    >> درباره خودم <<
    غازمله
    محمدعلی مازندرانی
    من محمدعلی مازندرانی اهل کردکوی ساکن غازمله

    >> پیوندهای روزانه <<


    >>لوگوی وبلاگ من<<
    غازمله